• Algemeen
  • Toelatingseisen
  • Video
  • Instellingen
  • Open dagen

De leerroute Sportmarketing is gericht op het commerciële gedeelte dat achter de sportwereld schuilgaat. Je leert marketing, reclame en media toepassen in de wereld van de commerciële sport.

Deze leerroute is een onderdeel van de opleiding Commerciële Economie. De studie vereist wel dat je een sportfanaat bent, je organisatietalent hebt en dat je communicatief vaardig bent. De sportbranche is continu in beweging. In de commerciële sport gaan steeds grotere bedragen om en de belangen nemen alsmaar toe.

Daarnaast maakt de non-profit sportsector een enorme professionaliseringslag: er wordt meer verwacht van bonden en sportinstanties en verenigingen moeten leren omgaan met veranderende behoeften in de samenleving. Na afloop van de opleiding kun je bij sporteconomische organisaties terecht. Je beheert bijvoorbeeld de sponsorbudgetten bij ING of leidt als sportmakelaar de zoektocht naar nieuw talent. Je wordt marketeer bij een sportbond of assistent-productmanager van een sportmerk. Ook kun je ervoor kiezen om sportevenementen te organiseren. Je kunt ook buiten de sportwereld aan de slag want je hebt een bachelordiploma Commerciële Economie.

- VWO C&M aangevuld met economie of m&o

- VWO E&M toelaatbaar

- VWO N&G aangevuld met economie of m&o

- VWO N&T aangevuld met economie of m&o

- HAVO C&M (economie of m&o) + (wiskunde A of wiskunde B)

- HAVO E&M toelaatbaar

- HAVO N&G economie of m&o

- HAVO N&T economie of m&o

- MBO 4 toelaatbaar

- Aan je aanmelding is een intakegesprek verbonden. Ter voorbereiding vragen we je een vragenlijst in te vullen en op te sturen. Houd dus na je inschrijving je e-mail in de gaten. Indien we naar aanleiding van de vragenlijst vinden dat een gesprek voor aanvang van de opleiding gewenst is, maken we een afspraak met je. We bespreken dan je vragenlijst, zodat je beter weet of je de juiste studiekeuze maakt.

Inhoud 2
Inhoud 2
Inhoud 2